Appartement
Centrum
Deventer
Gezamenlijke tuin
Huurtoeslag mogelijk
Wifi
Zelfstandige ruimte
Huren bij Woningzicht betekent transparantie. Daarom vertalen we je hier kort welke bijkomende kosten er zijn naast de servicekosten. Ook zie je welke huurvoorwaarden wij stellen.
Parkeren middels parkeervergunning of betaald parkeren
Servicekosten met voorschot gas/water/licht
3x bruto maandinkomen
Geen huisdieren
Waarborgsom
Bekijk hier alle foto’s van deze woning. Klik op een foto om de slideshow te openen. Mis je een beeld? Laat het ons weten.
Bekijk hier de woningen die wij op dit moment te huur hebben. Sommige daarvan hebben we al meer dan 30 jaar in beheer. Het merendeel bevindt zich in de prachtige Hanzestad Deventer. Kom je ook bij ons?
Bij het huren van een woning zijn, zoals bekend, de financiële voorwaarden één van de belangrijkste voorwaarden. Om hier een goed beeld van te krijgen, vragen wij dan ook de inkomen gegevens van de huurder. De voorwaarden die wij bij onze financiële voorwaarden hanteren, hebben we kort samengevat.
Financiële voorwaarden
Overige voorwaarden
Woningzicht is een particuliere onderneming, met een eigen toewijzingssysteem. Om in aanmerking te komen voor woonruimte via Woningzicht hoeft u niet langdurig ingeschreven te staan. Bij Woningzicht hoef je, je niet in te schrijven om ons huuraanbod te zien of om te kunnen reageren.
Is er een woning waarin je geïnteresseerd bent, dan kan je een bezichtiging vrijblijvend aanvragen. Wanneer je interesse in een woning, een appartement, een studio of een atelier hebt kan je ons een bericht sturen of telefonisch contact opnemen. Wij vernemen bij dit contact graag je situatie, de gezinssamenstelling, je hobby’s, en waarom de interesse in de betreffende woning. Aan de hand van deze gegevens plannen we een vrijblijvende afspraak met je om de woning te bezichtigen. Wij verhuren nooit een woning zonder een bezichtiging en dus ook nooit voordat we jou/jullie persoonlijk hebben ontmoet. Bij het tot stand komen van een huurovereenkomst worden er bij jou als nieuwe huurder géén bemiddelingskosten in rekening gebracht. Je bent dan slechts eenmalig 50 euro exclusief btw aan administratiekosten verschuldigd.
Kan ik na een bezichtiging de woning huren?
Controle gegevens
Woningzicht controleert of de opgestuurde gegevens juist en volledig zijn. Ontbreken er gegevens of zijn deze niet volledig ingevuld? Dan kom je helaas niet in aanmerking voor de woning. Zijn de gegevens wel juist en volledig ingevuld en voldoet u aan de huurvoorwaarden (onze huurvoorwaarden zijn te vinden op onze website), dan maken wij een concept huurovereenkomst op. Na goedkeuring van de concept huurovereenkomst maken wij een afspraak voor de oplevering van de woning en het tekenen van de huurovereenkomst.
Heb je een hoge huur in verhouding tot je inkomen, dan kan je in aanmerking komen voor huurtoeslag. Dit is een bijdrage van de overheid aan jouw huurkosten die wordt uitgekeerd door de Belastingdienst. Een proefberekening maak je hier. Ontvang je al huurtoeslag en wijzigt er iets in je leven? Bijvoorbeeld je inkomen of je gezinssamenstelling? Geef die wijziging dan binnen vier weken door aan de Belastingdienst. Kijk voor meer informatie over huurtoeslag en of je ervoor in aanmerking komt op de website van de Belastingdienst.
Wanneer je de huur wenst te beëindigen dien je een opzeggingsformulier in te vullen en per email toe te sturen, zie bijlage. Als opzegtermijn hanteren wij een volledige kalendermaand. De laatste huurdag zal dus altijd op de laatste dag van de maand vallen.
Na ontvangst van de huuropzegging neemt een medewerker van Woningzicht contact met je op om de oplevering van uw woning goed te laten verlopen. Er wordt afgesproken wanneer er in de woning eventueel een voorinspectie plaatsvindt. Op een latere datum volgt nog een eindinspectie/oplevering.
Bij een huurwoning hebben de huurder en de verhuurder allebei verplichtingen op het gebied van onderhoud om gezamenlijk ervoor te zorgen dat de woning in een goede staat is en blijft. De huurder zorgt voor de kleine herstellingen en onderhoud. De verhuurder zorgt voor de overige herstellingen en onderhoud. Dit is dwingend recht. Partijen kunnen daarvan niet afwijken.
Onderstaande bijlage is een onderhoudswijzer voor huurwoningen.
Bij calamiteiten buiten onze openingstijden kan je rechtstreeks contact opnemen met een lokale installateur, ontstoppingsbedrijf, etc.
Wij wijzen erop dat veel bedrijven buiten kantooruren alleen storingsdiensten draaien en dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht.
Indien je een melding plaatst verzoeken wij jou ons hierover zo spoedig mogelijk te informeren per telefoon 06 45 62 66 61 of via onze website.
Belangrijk: de kosten voor herstel kunnen voor uw eigen rekening komen, dit is onder andere afhankelijk van de oorzaak en spoedeisendheid.
Ervaar jij overlast van één van jouw buren? probeer er eerst samen in goed overleg uit te komen. Mocht de overlast dermate zijn en communicatie geen oplossing (meer) bieden, dan adviseren wij de wijkagent op de hoogte stellen. Als laatste kan je ons schriftelijk op de hoogte brengen van de aard van de overlast alsmede de reeds door jou ondernomen acties.
Veel huurders van appartementen of flats betalen naast kale huur ook servicekosten. Vier soorten servicekosten horen volgens de Wet op de huurtoeslag tot de ‘subsidiabele servicekosten’. Die tellen mee in de rekenhuur. Dat zijn:
Ieder van deze posten telt mee voor maximaal € 12. Vraagt de verhuurder een hoger bedrag voor een van deze posten? Voor de huurtoeslag telt dan toch slechts € 12 mee. In totaal kan er maximaal € 48 bij de kale huur worden opgeteld om de rekenhuur vast te stellen.
¡Bekijk eerst of het onderhoud waar het om gaat ter verantwoording voor de huurder of de verhuurder is! Zie hiervoor de onderhoudswijzer. Of bekijk de website van de rijksoverheid hierover.
Voor meldingen welke niet kunnen wachten tot een volgende werkdag kan je telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer 0645626661 tijdens kantooruren.
Niet spoedeisende meldingen kan je doorgeven via het meldingsformulier.
Belangrijk: de kosten voor herstel kunnen voor eigen rekening komen, dit is onder andere afhankelijk van de oorzaak en locatie van de storing. In de onderhoudswijzer (bijlage, besluit klein onderhoud) kan je nakijken welke kosten voor huurder of verhuurder zijn.
Bij brand of overige calamiteiten kunt u contact op met de politie (0900) 8844 of de lokale brandweer. Indien nodig schakelen zij een salvagedienst in.
Wanneer je zelf veranderingen aan het gehuurde wilt aanbrengen welke niet onomkeerbaar zijn dan dient hiervoor schriftelijk toestemming gevraagd te worden. Onze technische dienst zal het verzoek in behandeling nemen en jouw informeren over de mogelijkheden, voorwaarden en te volgen procedure.
Problemen met de cv-ketel? Loop dan eerst even de volgende punten na:
Is de storing nog steeds niet verholpen? Neem dan contact met ons op en stuur hierbij door welk merk ketel er in de woning hangt en welk storing nummer er op de display staat.
Piept de brandmelder? Dan is het tijd om de batterij te vervangen. Zorg ervoor dat je de rookmelder niet beschadigd met van het plafond afhalen. In een rookmelder gaat altijd een 9V batterij Bekijk hier een instructiefilmpje.
Voordat er een huurovereenkomst wordt opgesteld, wordt er van de toekomstige huurder een kopie legitimatie, een kopie loonstrook en een werkgeversverklaring gevraagd. Naar aanleiding hiervan kan er een concept huurovereenkomst opgesteld worden welke ter goedkeuring voor beide partijen wordt opgestuurd.
De huurovereenkomst wordt meestal aangegaan voor een minimale periode van één jaar, waarna de overeenkomst voor onbepaalde tijd doorloopt.
Voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt, dient de getekende huurovereenkomst (in tweevoud) in ons bezit te zijn.
De eerste maand huur, eventuele servicekosten en/of verwarmingskosten, de administratiekosten van € 50,00 exclusief btw (eenmalig) en de afgesproken waarborgsom dienen voor intrede door ons te zijn ontvangen.
Bij het huren van een woning zijn, zoals bekend, de financiële voorwaarden één van de belangrijkste voorwaarden. Om hier een goed beeld van te krijgen, vragen wij dan ook de inkomen gegevens van de huurder. De voorwaarden die wij bij onze financiële voorwaarden hanteren, hebben we kort samengevat.
Volgens de onderhoudswijzer valt reparatie van kranen waaronder het vervangen van een kraanleertje voor de huurder. Herstellen van lekkage aan de leidingen zijn voor de verhuurder mits deze niet zelf zijn aangebracht. Lekkage bij een douche door bijvoorbeeld het kitwerk lost de verhuurder op.
Onderdelen en bestanddelen van een woning de vernieuwing of het vastzetten van onderstaande onderdelen valt voor de huurder aldus besluit klein onderhoud.
Beschadigde en kapotte ruiten en spiegels vernieuwen valt voor de huurder aldus besluit klein onderhoud. Indien er door storm, schade is, kan dit op de opstalverzekering van de eigenaar vergoed worden.
Het verwijderen van vlooien, mieren, wespen, luizen en muizen valt voor de huurder. Verwijderen van kakkerlakken, faraomieren, boktorren en houtwormen valt voor de verhuurder.
Schoonhouden en ontstoppen van het binnenriool. Tot het aansluitpunt vanuit de woning op het gemeenteriool valt voor de huurder.
Download hieronder en stuur per email toe.
Hieronder vindt je de download. Indien je voor een een mogelijke verhuizing een verhuurderverklaring nodig hebt kan je dit per email bij ons opvragen. De kosten hiervan zijn €15,00.